onsdag den 14. august 2013

The Dark Duet #3 - Epilogue

Titel: Epilogue: The Dark Duet 
Serie: The Dark Duet
Forfatter: CJ Roberts
Antal sider: 216

Udgivet: 18-05-2013
Sprog: Engelsk
Forlag: 
Neurotica Books
Læst: 13. august 2013


Kan indeholde spoilers hvis ikke du har læst Captive in the Dark og Seduced in the Dark. 
"I'm writing this because you begged. You know how I love the begging. In fact, you probably know too many things and know them far too well. Who am I? Well, that's what I'm trying to figure out. I was a whore in my youth, a killer since my adolescence, and a monster as a man. I am the man who kidnapped Livvie. I am the man who held her in a dark room for weeks. But, most importantly, I am the man she loves. She loves me. It's quite sick, isn't it? Of course, there's more to our story than can be surmised in a few short sentences, but I'm at a loss for justifying my behavior back then. I assume if you're reading this, I don't need to make those justifications. You've already made your own. You're reading this because you want to know about the rest of the story. You want to know what happened that warm summer night in September of 2010, the night I met Livvie at The Paseo. It was the night my life changed all over again. It didn't happen exactly as Livvie said. She's been very kind to me in the retelling of our story. The truth is far more...complicated."
Jeg har læst de to første bøger i The Dark Duet serien. Jeg havde meget blandede følelser omkring dem. Jeg var på mange måde frastødt af bøgerne, men samtidig var jeg fuldstændig vild med dem også. Jeg var vild med slutningen på Captive in the Dark og jeg glædede mig derfor til at læse 3. i serien også. Jeg må sige, at jeg er vild med den. Det er sjovt fordi hele denne bog er en epilog, det vil sige det er et efterskrift. Det gør at dette ikke bare er en forsættelse af historien, men Calebs efterskrift, hvor han får lov at fortælle hvad der siden hen sker i Livvie og Calebs forhold. Bogen starter med at Caleb snakker direkte til os, altså læseren. Han sidder i 2013 og fortæller tilbage på tiden efter han og Livvie mødtes igen på The Paseo de Colon. Bogen eller epilogen starter ud sådan her: "I'm writing this because you begged. You know how i love the begging. In fact, you know too many things and know them far too well.". Det Caleb der snakker og han snakker direkte til læseren. Jeg er faktisk helt vild med denne bog, den får virkelig afsluttet Livvie og Calebs historie godt og man sidder tilbage med følelsen af at være mættet af deres historie, ikke stopmæt men mæt. Hvor man i slutningen af Captive in the Dark sultede efter mere af deres kærlighed, så bliver en behov opfyldt i denne bog. 

Denne bog handler om det der sker det næste år efter de finder sammen igen. Livvie hedder Sophie nu og hun har opbygget sig et liv i Barcelona, med hendes to nye venner Claudia og Rubio. Hun går i skole og prøver at leve et så normalt liv som muligt. Da Caleb pludselig kontakter hende og bliver en del af hendes liv igen efter et års adskillelse. Det er ikke nemt for dem at bygge et liv op sammen. De holder sig i skjul for FBI og selv deres venner kender ikke deres fortid sammen. Livvie har ingen kontakt med nogen fra hendes gamle liv før Calebs kidnapning af hende. Livvie har ændret sig meget i forhold til de to første bøger. Hun er selvsikker og hun er stærkere. Denne gang vælger hun selv Caleb og de lever sammen ikke kun på hans præmisser, men også på hendes. Caleb eller James som han kalder sig, har svært ved at ligge sit gamle jeg og liv bag sig. Det skræmmer ham at være så afhængig af Livvie som han er. Men sammen udvikler de sig og de ændre sig begge meget fra hvad de var i de to første bøger. Det er virkelig dejligt at læse om deres liv sammen som "almindelige" kærester og det er lige præcis det denne bog handler om. 

 Bogen er hele vejen igennem skrevet fra Calebs point of view. Det giver rigtig god mening, da det hans efterskrift og hans ord. I forhold til i de to andre bøger er Calebs synspunkt skrevet i første person. Det giver mening da det er hans fortælling. Den er skrevet i datid, fordi han fortæller tilbage på den tid. Man følger overhovedet ikke Livvie, hvilket på sin måde er godt, men også lidt skidt. Jeg ville elske at læse lidt fra hendes synspunkt, da hun nu har udviklet sig så meget. Men Caleb han udfylder bogen godt og jeg elsker og har altid elsket at læse om hans tanker og følelser for Livvie. Ellers er sproget ligeså godt som i de to første bøger og det engelske er varierende og kreativt.

Caleb er i en stor udvikling igennem denne bog. I starten er denne nye livstil svær for ham at håndtere. Han savner på nogen måder hans gamle liv. Han får kompenseret for hans lyst til at slås ved at gå til kampsport. Jeg synes nogengange det er lidt svært, fordi han nogengange virker som en meget øm og kærlig kæreste, men at han nogengange virkelig nyder at gå tilbage i sin gamle rolle som Livvies Master. Livvie viser ham en masse ting for første gang, som fx Thanksgiving, Jul, Valentins dag og så hans aller første fødselsdag. Han har aldrig vidst hvor gammel han var, men han fandt ud af det, da han fandt ud af hvem han virkelig er. Men det er dejligt at læse om dem fordi de udvikler sig så meget som de gør. Jeg kan også godt lide at Livvie faktisk vælger at være sammen med Caleb og ikke noget han trækker ned over hovedet på hende. Caleb har det meget skidt med det han har gjort mod Livvie og det er helt sikkert, at han ikke synes han fortjener Livvies kærlighed. Men hvis du har læst de to første bøger, så har du din helt egen mening om det :)

Men alt i alt, så var den her bog det jeg forventede den ville være. Den gjorde mig glad at læse og den er ligeså meget en page turner som de to første bøger. Det er en bog fyldt med kærlighed og erkendelser. Mange gange i løbet af bogen blev jeg rørt og jeg elskede det. Hvis man har læst de to første bøger som er meget hardcore, vil man finde den 3. og sidste bog i serien mere soft erotik og mere kærlighed. Deres situation er ikke på samme måde håbløs som den var i de første bøger, hvilket gør, at bogen er mere positiv. Men jeg synes helt sikkert at man skal læse denne bog, hvis man har læst de to første bøger i serien. Som der står i denne epilogs epilog "There is no real ending. It's just the place where you stop the story". 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar