søndag den 11. august 2013

Unteachable

Titel: Unteachable
Serie: -
Forfatter: Leah Reader
Antal sider: 268
Udgivet: 26-07-2013
Sprog: Engelsk
Forlag: 
Velvet Pony Press

Læst: 8-10. august 2013
"I met him at a carnival, of all corny places. The summer I turned eighteen, in that chaos of neon lights and cheap thrills, I met a man so sweet, so beautiful, he seemed to come from another world. We had one night: intense, scary, real. Then I ran, like I always do. Because I didn't want to be abandoned again.But I couldn't run far enough.
I knew him as Evan that night. When I walked into his classroom, he became Mr. Wilke.
My teacher."
Jeg fandt denne bog ved et tilfælde på goodreads.com. Da den ikke kunne købes på danske nethandlere pga. at den er så ny og først er udkommet her i slutningen af juli, kiggede jeg derfor på amazon.com og der kunne jeg få den for 6,24$. Det synes jeg godt jeg ville give. Jeg har ikke fortrudt at jeg har brugt tid på at læse den, det er en rigtig fin bog. Jeg ville have givet den 4 stjerner, men da jeg jeg synes historien var kort, gav jeg den kun 3 stjener. Jeg synes den ville have været endnu bedre hvis der havde været lidt mere historie om Maise og Evan. da jeg virkelig synes om de to karakterer. Denne bog er ikke helt ligesom de andre erotiske bøger, da den ikke indeholder de samme mængde sexscener som fx Fifty Shades og Crossfire serierne. Det synes jeg ikke gør noget, det gør at den ikke på nogen måde minder om nogen andre bøger. Det er en fed detalje og frækt at ændre en lille smule på genren og gøre det en blanding imellem almindelig romantik og så erotisk litteratur.  

Bogen handler om at Maise og Evan møder hinanden til et karneval alla tivoli. De dyrker sex sammen den aften og føler hurtigt en konneksion imellem dem. Men trods det vælger Maise at lyve for ham og stikke af den aften. Det er allerede den aften klart for dem begge at der er en stor aldersforskel mellem dem. Senere viser det sig at Maise er 18 og Evan er 32.Men da Maise starter i skole nogen dage efter, viser det sig at Evan er hendes lærer. Pludselig bliver deres tiltrækning af hinanden ulovlig. Men de finder sammen alligevel og starter et forhold, som de ved at andre vil se ned på og synes er forkert. Maise møder samtidig en fyr ved navn Wesley, som hun bliver rigtig gode venner med. Han finder ud af at hun er sammen med deres lærer og prøver at skabe splid mellem Evan og Maise. Han gør det dog af kærlighed til Maise og bekymring. Men i den sammenhæng sker der en masse mellem Evan og Maise og de ender med at gå fra hinanden. Hvad der så udspiller sig, synes jeg i selv skal læse :)   


Bogen er skrevet i 1. person datid, personbundet til Maise. Det fungere egentlig meget godt. Især fordi der på et tidspunkt i bogen bliver sået tvivl om Evans hensigter. Så fungere det godt at man ikke ved hvad han tænker og hvad sandheden er. Man finder ud af sandheden samtidig med Maise. Bogen er skrevet i et smukt sprog. Den er på engelsk, men det er meget let forståeligt, men samtidig et kreativt og  spændende engelsk. Det at bogen er skrevet i datid gør at man har følelsen af at bogen bliver fortalt efter det er sket . Det får det på en måde til at virke mere realistisk. Bogen vil ikke have at man skal tage stilling hvorvidt det Maise og Evan gør, altså lærer/elev forholdet, er rigtigt eller forkert, den er skrevet for at fortælle deres historie og skildre den kærlighed der er i mellem dem. For en gang skyld synes jeg også det er dejligt at den mandlige hovedperson ikke er stenrig og har et kæmpe firma. Det ville også gøre at Maise og Evan var alt for ulige, nu Maise er så ung og Evan er ældre og uddannet. Maise er bor hos hendes mor som er narkoman, hun har ikke ret mange penge og sådan. Forskellen mellem dem er allerede stor, så hvis Evan også var multimillionær, ville det virke som for meget. 

Maise er en god hovedperson, fordi hun er stærk. Det er tydeligt allerede fra starten at Maise har et kompliceret og svært liv. Men hun får igennem bogen gjort hendes liv mindre kompliceret. Hende og Evan er virkelig gode sammen. Jeg elsker at læse om dem sammen. Der er mange år imellem dem, men de passer godt sammen. Der er nogen passager i bogen hvor de snakker om følelser og jeg elsker dem virkelig. De er så ærlige og så forelsket og ja det er dejligt at læse om. Evan er en af de fyre som virkelig er en drømme fyr. Han er villig til at sætte hele sin karriere på spil for at være sammen med Maise. Han tænker meget over hvad deres forhold gør ved Maises fremtid. Han er helt igennem meget betænktsom og han ved heller ikke at Maise er hans studerende før de har været i seng sammen. De skal også lige til at have sex, men han vil kende hendes navn inden, for at hun skal vide, at det de gør betyder noget for ham. Det er så sødt. 


Denne bog vil passe godt til folk som synes der er for meget sex i de normale erotiske bøger, samtidig med de elsker en god kærlighedshistorie. Jeg vil helt klart anbefale folk at læse den her bog, dog ikke hvis man lige er midt i et brud med en kæreste. Da der virkelig er mange følelser i den her bog og en masse kærlighed. Denne bog viser at nogen mennesker bare er skabt til at være sammen. Det er vildt at dette er Leah Readers første bog, jeg glæder mig til at høre mere til hende. Hun er helt sikkert en forfatter jeg vil holde øje med på goodreads.com. Men 3 stjerner til denne bog, den er helt sikkert værd at læse. 


Her kan du finde bogen på amazon.com. Tryk her 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar