tirsdag den 5. februar 2013

The Black Dagger Brotherhood #4 - Love Revealed

 Titel: Lover Revealed 
Serie: The Black Dagger Brotherhood 
Forfatter: J. R Ward 
Antal sider: 463
Udgivet: 09-09-09
Sprog: Engelsk
Forlag: Penquin Group USA
Originalsprog: -
Originaltitel: -
Læst: 4. februar 2013

"In the shadows of the night in Caldwell, New York, there's a deadly war raging between vampires and their slayers. And there exists a secret band of brothers like no other - six vampire warriors, defenders of their race. Now, an ally of the Black Dagger Brotherhood will face the challenge of his life and the evil of the ages. Butch O'Neal is a fighter by nature. A hard living, ex-homicide cop, he's the only human ever to be allowed in the inner circle of the Black Dagger Brotherhood. And he wants to go even deeper into the vampire world- to engage in the turf war with the lessers. He's got nothing to lose. His heart belongs to a female vampire, an aristocratic beauty who's way out of his league. If he can't have her, then at least he can fight side by side with the Brothers...Fate curses him with the very thing he wants. When Butch sacrifices himself to save a civilian vampire from the slayers, he falls prey to the darkest force in the war. Left for dead, found by a miracle, the Brotherhood calls on Marissa to bring him back, though even her love may not be enough to save him.. "
Jeg valgte at købe de første 6 bøger af BDB på nettet og jeg ventede i spænding på at de skulle komme. Endelig kom de og jeg var fuld af forventning til denne bog. OG JEG ELSKEDE DEN! Stemningen som der var i de første bøger er der også i den her. J.R. Ward har igen formået at lave en fantastisk bøg med nogen fantastiske anderledes personer igen. Inden jeg startede tænkte jeg at hun da ikke kunne blive ved med at finde på nye personer, men det formår hun altså :) 
Denne gang var jeg nød til at læse den på engelsk, hvilket var lidt anderledes men jeg vænnede mig hurtig til det. Det er også noget særligt ved at læse lige præcis det som forfatteren selv har skrevet. Sproget i den må jeg sige ikke er for mindre børn, det er helt sikkert en enten YA eller voksen bog. Først og fremmest er det engelske i den, sværere end i så mange andre YA bøger, såsom fx Twilight, men der er også meget sex i bogen, hvor man virkelig for detaljer med. Hvilket gør bogen fræk og hed. Men selvom der er meget sex i bogen er der også et godt plot. Hvilket gør at den er så meget mere en bare en bog om sex. 

Butch som hovedpersonen hedder i denne bog, bliver fanget af "the lessers" og får en del af Omega ind i sig, hvilket gør at Vishous bliver nød til at heale ham med sin hånd. Marissa hjælper Butch med at blive rask, da bare hendes tilstedeværelse gør at han får det bedre. De finder sammen og da Harver (Marissas bror) smider hende ud, har hun ikke andet valg end at flytte ind hos Broderskabet. Men problemerne vil ingen ende tage for dem og det går i hårknude for dem. Men da Butch finder ud af at han har noget af Wraths blod i sig, i den forstand at han nedstammer fra Wrath så kan han blive en vampyr ligesom dem, hvilket dog er meget risikabelt. Hele spillet mellem Marissa og Butch er rigtig godt, man begynder at holde af dem. Selv Marissa som jeg før synes var lidt tam i starten, har fået liv og er blevet en helt anden for mig. Hun er viljestærk og hun tør bryde ud af den "fine familie" for at være sammen med Butch. Hun er helt igennem sej. Hun viser også hendes lyst til at hjælpe svage vampyrkvinder og børn der enten ikke har en hellan eller som bliver dårligt behandlet af dem. Hun bygger et hjem op for disse kvinder. 
Ja der er rigtig mange rigtig gode aspekter i denne bog. Der er kun en ting som jeg gang på gang påpeger som noget dårligt ved BDB serien. HVORFOR SKAL VI LÆSE OM DE ONDE? Jeg gider ikke læse om dem, synes de er kedelige og ulækre. Jeg forstår det ikke, og jeg springer de sider over hvor det handler om dem for synes det er dødsygt. Men når man bare springer det over, er det en fantastisk bog som helt sikkert skal have 5 stjerner. Efter en lang periode hvor jeg ikke har læst BDB, simpelthen fordi jeg ikke havde flere i serien og var i tvivl om jeg skulle købe dem på engelsk, er det helt rart at læse som broderskabet igen og de fantastiske kvinder der i bogen. Faktisk var jeg helt vild med at Beth var en del med i bogen, hende har jeg savnet lidt. Så det var super skønt at hun fik en lille rolle i den her bog, da jeg nogengange synes det er lidt synd man ikke kommer til at læse om personerne efter deres "bog" er slut. 
Men alt i alt så lever denne bog helt sikkert op til sine forgængere. Den er helt sikkert værd og læse. Jeg vil helt sikkert læse bogen igen på et tidspunkt og jeg regner med jeg også skal læse den på dansk når den kommer ud. Men kan kun anbefale at i skynder jer at komme videre med BDB serien og læser den her også. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar