torsdag den 7. februar 2013

The Black Dagger Brotherhood #5 - Lover Unbound


Titel: Lover Unbound 
Serie: The Black Dagger Brotherhood 
Forfatter: J. R Ward 
Antal sider: 544
Udgivet: September 2007
Sprog: Engelsk
Forlag: Penquin Group USA
Originalsprog: -
Originaltitel: -
Læst: 5-7. februar 2013

"Dr Jane Whitcomb, leader of a cardiac trauma team, is about to leave the medical centre for the night when an emergency is brought in – a man with a gunshot wound to his heart.  As she examines him, however, she begins to suspect that her dangerously sexy new patient is not entirely human.One night, while he’s still in recovery, this tattooed stranger reaches out to her.  He seems soothed by her presence.   And she is oddly captivated by his.She will soon learn that he is Vishous – V for short – the smartest vampire in the Black Dagger Brotherhood.  But his tortured past has left him avoiding intimacy.  It is against V’s nature to let anyone see his vulnerable side.  Except Jane.  He has the oddest sense that she understands…"
Uhh haa jeg må sige jeg har det svært ved denne bog. Det skal siges at jeg synes den er rigtig rigtig god, men der sker simpelthen så mange sørgelige ting i denne bog at jeg næsten ikke kunne holde ud at læse den. Jeg var både helt vildt glad, ked af det og chokeret da jeg læste denne bog. Jeg havde selv læst på nettet hvad der ville ske i denne bog, det var jeg rigtig ked af at jeg havde gjort fordi jeg bare sad og ventede på at det skulle ske. Derfor vil jeg ikke gå så meget ind i plottet, da det ødelagde lidt af bogen for mig. 
Hovedpersonerne i denne bog er Jane og Vishous. Jane er traumekirurg og operere Vishous da han bliver skudt i brystet. De kidnapper hende og derfra udvikler tingene sig. De er begge to meget anderledes fra tidligere af  J.R. Ward's personer, hvilket som altid forbløffer mig. Det er alligevel bog nummer 6, og det er forbløffende hvordan hun kan blive ved med at lave disse fantastiske personer. 
Vishous også kaldet V, er en overraskende god person at følge. Man følger ret mange personer i denne bog og jeg var faktisk ret ked af at man ikke fik lov at følge Jane og V noget mere. Dem man følger mest er selvfølgelig Jane og V, men også John, Phury og Comia. Samtidig med at man også følger enkelte personer enkelte gange, såsom Xhex, Manny og en sygeplejeske. Det virker godt at man skifter imellem dem, men især i denne bog kunne jeg godt have brugt, ja meget mere med hovedpersonerne. De var så gode sammen og jeg elskede hvert et øjeblik med dem. Derfor er det noget ærgerligt at der ikke var mere. En ting synes jeg dog er virkelig fantastisk i denne bog, man følger ikke the lessers, hverken mr. X eller nogen andre. Det er skønt og jeg nød det virkelig meget. Håber meget på at det forsætter i de næste bøger.  Jeg krydser fingre!
Sproget i bogen er velskrevet, det er ikke let-læsnings engelsk, så jeg vil anbefale at man har et solidt engelsk før man læser denne serie. Den er ikke skrevet til teenagere og derfor er sproget heller ikke derefter. Men sproget er hårdt og når de taler bliver det brugt meget Fuck, Shit og Fucking. Der er igen meget sex i bogen, hvilket jeg synes er helt fantastisk. Ward er ikke en forfatter der pakker tingene ind, ligesom andre forfattere gør, som fx Stephenie Meyer. Ward beskriver sex scenerne helt fantastisk og man hungere bare efter mere. 
Bogens forside minder meget om de andre i bøger i samme stil. De bøger jeg har købt er rigtig billige paperbacks, men forsiden er lavet i metallic, hvilket jeg synes ser meget fedt ud. Jeg synes de passer meget godt til serien, fordi forsiden oser af sex, hvilket bøgerne også gør. 
Bøgerne i serien har fået kritik for at ligne meget hinanden, der er jeg så bare helt uenig. Det er en serie og hun kører i samme stil. Det er derfor også meget tydeligt at bøgerne hænger sammen. Men samtidig er de meget forskellige da de omhandler forskellige personer. Man kører ikke træt i en kedelig hovedperson, fordi den skifter imellem så mange fra bog til bog. John er fx en person der går igennem næsten alle bøgerne, men ham og Butch er også de eneste der går igen i mere end 2 bøger. Jeg synes det er en fantastisk serie. Det er helt sikkert min yndlings serie og jeg tror aldrig jeg bliver træt af at læse om The Black Dagger Brotherhood. Den oser bare af noget specielt og originalt. Jeg elsker at vampyrerne er så menneskelige som de er og så samtidig meget dyriske. De minder om mennesker i den forstand at de spiser almindelig mad, de sover og de ligner mennesker. Men samtidig er de mere dyriske i den måde de har at gøre med deres mage, shellan, at gøre. Det er deres female og kun deres female. Jeg elsker det, hvilken pige drømmer ikke om at en kæmpe muskuløs, krigeragtig, evigt ung, høj og gudesmukke mand skal forelske sig i en og ikke vil dele en med andre :) Læs bogen og bliv draget med i historien om The Black Dagger Brotherhood og deres kvinder. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar