onsdag den 27. februar 2013

The Black Dagger Brotherhood #8 - Lover Mine

Titel: Lover Mine 
Serie: The Black Dagger Brotherhood 
Forfatter: J. R Ward 
Antal sider: 672
Udgivet: 03-02-2011
Sprog: Engelsk
Forlag: Penquin Group USA
Originalsprog: -
Originaltitel: -
Læst: 21-23. februar 2013



"In the darkest corners of the night in Caldwell, New York, a conflict like no other rages. Long divided as a terrifying battleground for the vampires and their enemies, the city is home to a band of brothers born to defend their race: the warrior vampires of the Black Dagger Brotherhood.John Matthew has come a long way since he was found living among humans, his vampire nature unknown to himself and to those around him. After he was taken in by the Brotherhood, no one could guess what his true history was- or his true identity. Indeed, the fallen Brother Darius has returned, but with a different face and a very different destiny. As a vicious personal vendetta takes John into the heart of the war, he will need to call up on both who he is now and who he once was in order to face off against evil incarnate.Xhex, a symphath assassin, has long steeled herself against the attraction between her and John Matthew. Having already lost one lover to madness, she will not allow the male of worth to fall prey to the darkness of her twisted life. When fate intervenes, however, the two discover that love, like destiny, is inevitable between soul mates"
Inden du læser denne anmeldelse vil jeg sige, at da Lover Mine er nummer 8 i rækken af The Black Dagger Brotherhood bøgerne, er det en nødvendighed, for kunne forstå anmeldesen fuldt ud, at man har læst de tidligere bøger i serien. Da ting som sproget, opbygning osv. er beskrevet i forrige anmelderser af The Black Dagger Brotherhood bøgerne.  

Jeg var så spændt på denne bog, jeg har fulgt John Matthew med spænding siden Lover Eternal/Din for evigt og har været meget spændt på at læse om ham. Jeg må sige at jeg på ingen måde er skuffet. Jeg er vild med den nye John, en John der er blevet mere hård. Hans kærlighed til Xhex vokser gennem hele bogen og det er spændende at læse om deres udvikling sammen. Selvom starten var noget langsom fordi Xhex var taget til fange af Lash, udvikler bogen sig til at blive en virkelig god bog, der helt sikkert fortjener 5 stjerner. 
Bogen starter med at Xhex er bortført. John får en tatovering med Xhex's navn. De finder hende så og så udvikler deres forhold sig så. De er meget tiltrukket af hinanden og deres forhold gennemgår en kæmpe udvikling. Som alle af andre bøger i BDB serien ender den godt , heldigvis. 
Der er flere problematikker i den her bog, der er Xhex og Johns forhold, som selvfølgelig fylder meget. Men der er også Blay og Qhuinns sorgfulde kærlighed, som faktisk fylder rigtig meget. Det fik mig til at glæde mig som et lille barn til Qhuinns bog nummer 11 i BDB serien, som handler om hans og Blays kærlighed. Det bliver så godt! 
I denne bog følger man en del mennesker. Man følger selvfølgelig Xhex og John, men også Blay og Qhuinn, og Payne og Lash. Man læser også om Darius, da han reddede en kvinde. Jeg synes man følger lidt for mange mennesker i den her bog. Jeg ville ønske Ward kun havde holdt sig til John, Xhex, Blay og Qhuinn. Der er historie nok i dem. Jeg blev helt ærgerlig hver gang det ikke omhandlede dem. Og det gjorde at det en gang imellem faktisk blev lidt rodet. Har læst at nogen anmeldelser af denne bog, hvor der skrives at andre også mener at både John og Xhex's forhold og Qhuinn og Blays forhold fylder begge rigtig meget. Og at begge dele nærmest står i vejen for hinanden. Man bliver grebet af begge plot og det er ærgerligt at de begge fylder så meget i samme bog. 
Bogens plot er ret godt. Det er velskrevet og virker gennemtænkt. Noget af handlingen mellem Xhex og John foregår allerede i Lover Avenged, hvor de har sex med hinanden, men dog uden kys og følelser, hvilket ændrer John, så han begynder at være sammen med en helt masse piger. I slutningen af Lover Avenged bliver Xhex bortført, hvilket får både Xhex og John til at ærgre sig over at de ikke var sammen pga. deres kærlighed til hinanden. 
Xhex har så længe man har kendt hende været lidt svær at relatere til, da hun er et muskelbundt af en kvinde og ovenikøbet seriemorder. Men i løbet af denne bog og i løbet af at hun bliver mere og mere forelsket i John, desto nemmere er hun at relatere til. John har man fuldt siden han var en lille dreng og han er som altid skøn at læse om. Qhuinn og Blays forhold har jeg hele vejen igennem været helt skudt i. Jeg har været lidt overrasket over at Wards meget beskrivende sex scener også er når det handler om homoseksuelle. Men samtidig synes jeg det er fedt. Der er mange smukke seancer i BDB bøgerne. 
Jeg fortryder på ingen måde at jeg begyndte at læse bøgerne på engelsk. Sproget er lidt anderledes end jeg før har været vant til, men en af grundene kan også være fordi disse bøger mere appellerer til den voksne. Paranormal Romance er tit ungdomsbøger, synes derfor det er fedt at BDB mere appellerer til lidt ældre læsere. 
Det er helt sikkert en bog jeg vl anbefale folk at læse, selvfølgelig starte fra bog 1 Dark Lover/Vampyrkongen, det er helt sikkert den måde man får det hele med på. Jeg elsker at man kommer ind under huden på disse mennesker/Vampyrer, og virkelig lærer dem at kende. Der har ikke været en BDB bog endnu der ikke har fanget mig fuldstændig, ikke en bog hvor jeg ikke følelsemæssigt er blevet påvirket på den ene eller anden måde. Jeg er fuldstændig grebet af BDB serien og jeg kan kun anbefale en hver at gå i gang med at læse den. Så helt sikkert 5 stjerner for en smuk og spændende bog :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar