søndag den 10. februar 2013

The Black Dagger Brotherhood - Lover Enshrined

 Titel: Lover Enshrined 
Serie: The Black Dagger Brotherhood 
Forfatter: J. R Ward 
Antal sider: 542
Udgivet: 03-06-2008
Sprog: Engelsk
Forlag: Penquin Group USA
Originalsprog: -
Originaltitel: -
Læst: 8-9. februar 2013



"Fiercely loyal to the Black Dagger Brotherhood, Phury has sacrificed himself for the good of the race, becoming the male responsible for keeping the Brotherhood's bloodlines alive. As Primale of the Chosen, he is to father the sons and daughters who will ensure that the traditions of the race survive and that there are warriors to fight those who want all vampires extinguished. 
As his first mate, the Chosen Cormia wants to win not only his body but his heart for herself- she sees the emotionally scarred male behind all his noble responsibility. But while the war with the Lessening Society grows more grim, and tragedy looms over the Brotherhood's mansion, Phury must decide between duty and love."
 Jeg havde meget høje forventninger til denne bog om Phury og Cormia. Jeg må sige jeg på ingen måde var skuffet. Jeg blev opslugt fra første ord og til den sidste linje. Der er så mange gode passager i denne bog hvor jeg blev virkelig rørt. Denne bog er ligeså god som resten af serien og den er klart en af mine yndlings bøger. 
Phury er ude i noget værre rod i denne bog. Han ryger meget hash, og hans tilværelse er mere og mere ved at falde fra hinanden. Hans "job" som primale, går heller ikke så godt for ham og han ved ikke rigtig hvad han skal gøre ved hans first mate Cormia. Phury er så ægte og med så mange fejl at han fremstår meget menneskelig. Jeg synes personligt han er fantastisk at følge fordi han er så skadet på så mange måder, først på grund af hans tvillingbrors kidnapning som nærmest gjorde hans forældre sindsyge og som gjorde at de havde svært ved at elske ham, derefter Zsadists kamp for at blive normal efter de mange års fangeskab og udnyttelse og derefter hans elskede Bella som  ikke elsker ham. Han kæmper nogen svære kampe i den her bog og det er fantastisk at følge hans følelsesudvikling i forhold til Cormia. 
Cormia var ikke min yndlings person i sidste bog, jeg synes hun var udvidende med alt at det nærmest var et handikap for hende. Men i den her bog virker hun lidt mere som om hun har sin egen stemme og sin egen personlighed. Hun er skøn at følge og hendes følelser for Phury er så realistiske og ægte. 
Men man følger rigtig mange mennesker i denne her bog. John som altid, hans venskab med Cormia er sødt og han hjælper hende og forsvarer hende når hun har brug for det. Qhuinn udvikler sig faktisk til at blive en alle tiders fyr at følge. Jeg var helt oppe at kører da Blaylock indrømmer at han er forelsket i ham. Det var så rørende. Men man følger også Rehvenge og hans liv. Det er lidt en introduktion til næste bog, så det virkede meget introdukserende. Så følger man Xhex som er Johns drømme pige. Hun er meget sjov at følge da hun virkelig ser anderledes på tingene. Man følger også Lash, han siger mig absolut ingenting men hans afsnit giver meget god mening for bogens plot. Til aller sidst i bogen følger man også Bella og Zsadist. Jeg var næsten vild med alle personerne man følger i denne bog, jeg synes det var spændende at følge så mange. Det gav bogen lidt mere spænding og personerne udvikler sig meget i den her bog og der kommer mange hemmeligheder frem som gør personerne så meget mere realistiske og spændende at læse om. 
I Zhadist bog, bog nummer 3, var jeg vildt fascineret af Phury og hans forhold. I denne bogen kommer det lidt på spidsen men man får flere ting af vide om de to og det er virkelig så hjerteskærende at læse om. Zsadist fortæller på et tidspunkt Phury at han er bange for at miste ham, jeg sad med tårer i øjnene fordi det var så rørende og fængslende. De to sammen er mine yndlings personer i denne serie. Elsker deres historie og deres forhold med hinanden. Elsker at efter denne bog er dette ikke kun Zsadist der har udviklet sig og kommet videre men også Phury. 
Plottet i bogen virker meget gennemtænkt. Elsker at bøgerne hænger så meget sammen som de gør. Det gør at man bare må have mere og mere af dem.  J.R. Ward har opbygget dette kæmpe univers hvor der er så meget at bygge på, også en af grundene til at hun har kunne skrive så mange bøger om The Black Dagger Brotherhood. Hendes personer er så fantastiske og jeg elsker hver og en af dem. 
Jeg er endnu ikke blevet træt af at læse om dem, og jeg regner heller ikke med at blive det forløbenligt. Jeg har bestilt de fire næsten i rækken og kan næsten ikke vente til de kommer med posten. Jeg er mildest talt forelsket i disse bøger og jeg må indrømme at de er i top 3 af mine yndlings serier og page-turners. Jeg kan kun anbefale folk at læse denne bog også. Phury og Cormia og de andre er virkelig værd at bruge tid på ar læse om.  Jeg kan slet ikke vente til næste bog der handler om Rehvenge, som jeg håber bliver ligeså spændende som de andre. Men helt sikkert 5 stjerner til den sjette bog i rækken om The Black Dagger Brotherhood, fordi den ligesom de andre bøger bare river en ind i en verden med hotte vampyrer, farlige udødelige og en masse hed sex og kærlighed. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar