fredag den 11. januar 2013

Hush, Hush #1: Forelsket i en engel

Titel: Hush, Hush - Forelsket i en engel
Serie: Hush, Hush 
Forfatter: Becca Fitzpatrick 
Antal sider: 317
Udgivet: 9-5-2011
Sprog: Dansk 
Forlag: Tellerup 
Originalsprog: Engelsk 
Originaltitel: Hush, Hush  
Læst: 11. januar

"At leve i en ung og smuk krop for evigt ... Det lyder som et mirakel. Men ikke for Patch! Som tidligere engel er det en forbandelse for ham at han nu er lænket til jorden. Nora på 16 år får en dag en ny biologimakker. Ganske uforklarligt er der noget ved hans arrogante væsen og mørke sind hun føler sig draget af. Men det er langt fra ufarligt at falde for en falden engel."
Jeg havde læst forskellige anmeldelser af Hush, Hush serien inden jeg købte første del. Generelt var der gode anmeldelser, så da jeg åbnede bogen og læste det første ord havde jeg på fornemmelsen at det var en god bog jeg skulle i gang med. Jeg må sige at jeg er meget positivt overrasket. Jeg er faktisk helt vild med den her bog. Er faktisk helt ked af at jeg ikke købte resten af serien da jeg nu var igang. Nå nok om det! '
Nora skal eftersigende være seksten år, men virker på mange punkter meget ældre end det. Hun sover alene hjemme hele tiden fordi hendes mor er bortrejst, hun kører rundt alene på alle tidspunkter af døgnet og på mange måder virker hendes personlighed til at være ældre end 16. Hun er en lidt speciel hovedperson, som jeg egentlig er ret fascineret af. Blandingen af at hun er cool og modig og at hun også er bange kan jeg godt lide. Det gør hende menneskelig og ikke bare sådan en superagtig hovedperson man nogen gange er ude for. Jeg synes hendes interesse for Patch kunne godt have været lidt mere udtalt, synes at det til sidst går meget fra 0 til 100 på ingen tid. Det virker lidt som om hun er hunderæd for ham indtil han tilstår, at han vil dræbe hende og alt det der, så går der ingen tid før at hun pludselig er mega forelsket i ham. Denne bro kunne godt have været lidt mere utydelig. Men ellers elsker jeg spillet mellem Patch og Nora. De supplere hinanden rigtig godt 
Patch er lidt af en bad boy, og her snakker vi virkelig en bad boy. Ikke noget med at han er hård ude på og blød indeni. Nej han er bare stenhård hele vejen igennem. Lige indtil han møder Nora, der for hans hjerte til at smelte. Han er spændende fordi han er så hemmelighedsfuld og han er mystisk, hvilket gør at man bare må have mere med. Som sagt kan jeg godt lide at han faktisk er en ond gut. Altså jeg slår mennesker ihjel ond, mener jeg. Jeg kan faktisk godt lide at man ved hvad han er, selvom at Nora ikke ved det. Det gør at man har forståelse for hvorfor han gør som han gør i nogen situationer. 
Plottet virker virkelig gennemtænkt. Her snakker vi virkelig gennemtænkt. Jeg elsker at der sker noget ufousigeligt til sidst og at man ikke helt har regnet ud hvad der foregår. Det synes jeg er mega fedt. Elsker faktisk også at bogen er præget lidt af paranoia. Hun ved hun bliver fulgt efter og man mærker selv hendes angst når der sker nogen mærkelig ting. Det er virkelig velskrevet og man er grebet af bogen fra side 1 af. Jeg læste bogen på en nat og endda en hverdags nat. Men blev simpelthen så grebet af bogen at jeg ikke kunne lægge den fra mig da jeg først var begyndt. 
Bogen skal i mine øjne helt sikkert have 5 stjerner. Den er sjov, uhyggelig, spændende og den har det der kærlighed også, som man nu så godt kan lide :) Jeg vil sige at jeg ikke har det med den som jeg havde med The Black Dagger Brotherhood serien, men at vi er der oppe ad. Derfor fortjener den 5 stjerner. En bog jeg helt sikkert kan anbefale. Så bare gå i gang med at læse, du bliver ikke skuffet! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar