tirsdag den 8. januar 2013

Nightshade - Blodrose

Titel: Blodrose
Serie: Nightshade
Forfatter: Andrea Cremer
Antal sider: 390
Udgivet: 15-03-12
Sprog: Dansk 
Forlag: Tellerup 
Originalsprog: Engelsk 
Originaltitel: Bloodrose  
Læst: 7. januar 2013

"Blodrose af Andrea Cremer er tredje bind i serien Nightshade om Calla fra natskygge-koblet. Cal står foran det sidste slag, og der er mange ting, hun må sørge for. Først og fremmest må hun redde Ren, uanset om Shay vil blive rasende. Desuden skal hun holde Ansel i sikkerhed, selvom han er blevet stemplet som forræder. Cal skal også bevise, at hun er værdig til at være flokkens alfa, og sidst - men ikke mindst - skal hun finde ud af, hvad hun vil, når krigen slutter. Hvis hun altså overlever."
Efter en lidt skuffet 2er i serien, håbede jeg på at Blodrose ville være bedre. Det var den bestemt også. Efter Ren kom til søgerne viste sig en mere rolig og voksen Calla, som er stærk nok til at tage nogen beslutninger. Der er også lidt flere momenter mellem Shay og Calla hvilket jeg virkelig følte manglede i toeren. Alle de spørgsmål der er blevet stillet i løbet af serien, får man endelig svar på. Jeg har altid været Team-Shay og derfor varmer det mit hjerte at det var ham hun valgte.
Jeg synes de forskellige personer i serien, alle sammen er forskellige og spændende, og det er helt klart en af seriens forcer. Jeg er i sær vild med Conner, som virkelig er et frisk pust.
Selvom at hele slutningen nærmer sig i denne bog i forhold til i toeren virker missionerne i 3eren noget nemmere end i 2eren. Det virker lidt for nemt. Hvilket undrede mig meget. Der var flere overraskelser i denne bog end i 2eren og især slutningen var overraskende og meget skuffende synes jeg. Men nu skal jeg passe på jeg ikke røber for meget :)
Men grunden til denne bog ikke får 5 stjerner er simpelthen fordi den ikke har det bøger som Twilight og Harry Potter bøgerne. Denne serie er ikke en serie jeg tror jeg vil læse igen lige med det samme. Men en rigtig fin serie trods alt. 

1 kommentar: