mandag den 28. januar 2013

The Fallen Angels - Crave

Titel: Crave
Serie: The Fallen Angels   
Forfatter: J.R. Ward
Antal sider: 480
Udgivet: oktober 2010
Sprog: Engelsk 
Forlag: Little Brown 
Originalsprog: Engelsk 
Originaltitel: Crave
Læst: 25-28. januar 2013

"Fallen Angel Jim Heron has completed his first task: helping Vin Di Pietro to redeem his soul. Now he must identify and battla a demon that can take any form. Worse still, his old boss Matthias wants him to assassinate Isaac, a member of The Firm who's gone AWOL - and Jim's pretty sure he's supposed to save him. But before Jim can get to Isaac to warn him, Isaac's picked up by the police for illegal street fighting. It's soon clear that he is falling for his gorgeous public defender - will their love redeem Isaac's soul? Or has the demon, Devina, who's determined to see Jim fail, set an elaborate trap?"
Igen havde jeg store forventninger til denne bog af J.R. Ward. Etteren i serien The Fallen Angels var rigtig god og jeg forventede og håbede på at det ville forsætte til bog 2. og så for søren det må jeg sige det gør. Det her er en rigtig page-turner og den eneste grund til jeg ikke har læst den hurtigere er fordi jeg har været rigtig syg og derfor ude af stand til at læse. Men igen får J.R. Ward samlet nogen fantastiske hovedpersoner i et fantastisk univers.
Igen skifter man hele tiden point of view, hvilket vil sige at man er inde i hovedet på omkring 7 personer i løbet af denne bog, hvilket er relativt meget, men som altid fungerer det virkelig godt.
Det der er rart ved denne bog i forhold til Covet er at man nu har fundet ud af hvad det hele går ud på. Man kender Jim, Eddie og Adrian, som går igen fra sidste bog. Man kender Devina og ved hvad hun er for en. Den er helt igennem mindre forvirrende da man ikke har hele introduktionen som man havde i etteren.
Isaac er jo som alle J.R. Wards hovedpersoner drøøøn lækker og stor og buf og en rigtig bad boy. Men han viser sig at være en rigtig god fyr som ofre sig selv for Grier, his woman! Han er igen anderledes fra andre af Wards personer og det er det der gør hendes bøger så fantastiske. Jeg er helt sikkert en stor fan!
Grier er den her rigmands datter, men hun viser sig faktisk at være en spændende person. Hun er stædig og hun tør at hjælpe Isaac og senere stille sig op overfor ham og sige hvad hun mener. Isaac og hendes kærlighed er fræk og smuk og helt igennem rigtig spændende at læse om. Det at den udvikler sig igennem de relativt få dage bogen forløber sig over gør også at man bliver grebet af det.
Daniel som er Griers afdøde bror, har jo en spændende historie. Jeg vil ikke løfte sløret for hvorfor, da jeg synes man selv skal læse det. Men må sige at jeg blev overrasket omkring ham. Helt igennem er plottet ret godt gennemtænkt og jeg elsker at der er tænkt over de små ting også. Matthias som havde en lille rolle i den første bog får nu en stor rolle og man lærer også ham at kende, hvilket bestemt ikke gør det kedeligt.
Helt igennem vil jeg sige at jeg kun kan anbefale den her bogserie! Den er ikke helt på niveau med BDB serien men det er tæt på! Det magiske er der, og universet er unikt. Men igen er grunden til den ikke får 5 stjerner er at jeg ikke er helt op at ringe som jeg er ved BDB serien.. Jeg elsker den her bog og jeg synes den er fantastisk, kan faktisk kun sige LÆS DEN! :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar