torsdag den 24. januar 2013

The Fallen Angels - Covet

Titel: Covet
Serie: The Fallen Angels   
Forfatter: J.R. Ward
Antal sider: 496
Udgivet: oktober 2009
Sprog: Engelsk 
Forlag: Little Brown 
Originalsprog: Engelsk 
Originaltitel: Covet
Læst: 21-24. januar 2013

"Redemption isn't a word Jim Heron knows mush about - his speciality is revenge, and to him all sin is relative. But everything changes when he become a fallen angel and is charged with saving the souls of seven people from the seven deadly sins. And failure is not an option.  
Vin Di Pietro long ago gave himself up to his business - until fate intervenes in the form of a tough-talking, Harley-riding, self-professed saviour, and a woman who makes him question his destiny. With an ancient evil ready to claim him, Vin has to work with a fallen angel not only to win his beloved over ... but to redeem his very soul." 
Jeg var fuld af forventet da jeg gav mig i kast med denne nye serie. Det skal siges at J.R. Ward er en af mine yndlings forfattere. Har læst de 3 første bøger i The Black Dagger Brotherhood serien og jeg var helt vild med dem. Derfor bar denne bog mange forventer med sig og jeg var super spændt da jeg gik igang.
Som den første i sin serie var den lidt forvirrende i starten, fordi man læser om en masse personer og der skiftes hele tiden i mellem dem. Når man ikke kender personerne er det en smule anstrengende, men det kommer hurtigt til at fungere ligeså fantastisk som i The Black Dagger Brotherhood bøgerne. Jeg synes det var en rigtig god bog. Der var ikke ligeså meget sex og lidenskab som der var i BDB bøgerne, men når det endelig var der var det lige så fantastisk.
Jim er en fantastisk hovedperson, man kan lige se ham for sig, høj, buff og piv fræk og farlig som en bjørn. Han udvikler sig en del og hans venskab med Vin er virkelig fantastisk. Desværre er der ikke mere af det i de næste bøger. Vin og Marie-Terese er virkelig helt perfekte sammen. Heppede på at de skulle finde hinanden hele vejen igennem bogen. Hendes fortid som ludder og hans fortid som rigmand, gør det bare endnu mere smukt at de finder hinanden. Som altid har J.R. Ward virkelig opdigtet nogen så forskellige og fantastiske personer, som hver især har deres helt egen "stemme".
Universet i Caldwell, er jo det samme som i The Black Dagger Brotherhood, samme by og samme univers. Mener også at have læst at man møder nogen af dem på et tidspunkt i de næste bøger. Men det er jo bare et fuldendt univers. I stedet for mennesker uden hjerter der forfølger vampyrer er det nu Dæmoner der jager Faldne engle. Det er fuldendt og gennemtænkt og der er intet at sætte en finger på med det!
Plottet var virkelig godt, overraskelserne var faktisk overraskelser fordi jeg ikke havde regnet dem ud. (hvilket jeg plejer at have). Noget af det jeg synes der var fantastisk i denne bog i forhold til BDB serien var at man ikke skulle læse 50 sider om Mr. X. Øj det var dejligt. Ja man følger Marie-Teresas forfølger men det er så lidt at det ikke gør noget og han er faktisk meget sjov at læse om, fordi jeg først troede det var hendes ex-mand.
Grunden til jeg ikke giver den 5 stjerner var fordi jeg ikke var helt op at ringe som jeg var ved BDB bøgerne. Jeg gav mig til gengæld rigtig tid til at læse bogen fordi jeg virkelig ville nyde den. Den fortjener man giver sig god tid, da den har rigtig mange gode aspekter og scener som jeg helt sikkert vil nyde at genlæse på et tidspunkt. Samtidig er den ikke oversat til dansk og læste den derfor på engelsk, hvilket for mig tager lidt længere tid. Men den udstråler virkelig at det er J.R. Ward der har skrevet den, og hvis man er fan er hendes  bøger synes jeg helt bestemt man skal give sig i kast med denne bog også, da den rummer alt det hun er kendt for :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar