mandag den 14. januar 2013

Shadow Falls - Vågen ved Daggry



Titel: Vågen ved Daggry 
Serie: Shadow Falls 
Forfatter: C.C. Hunter
Antal sider: 435
Udgivet: 15-3-2012
Sprog: Dansk 
Forlag: Tellerup 
Originalsprog: Engelsk 
Originaltitel: Shadow Falls - Awake at Dawn 
Læst: 13. januar 

"Kylie har endnu ikke fundet ud af hvilken slags overnaturlig skabning hun er - og hvem hun egentlig er forelsket i ... Og oven i dét vækker et genfærd hende hver morgen ved daggry, for at advare hende om at én hun elsker er i livsfare."
Jeg havde mange mange forventninger til denne bog, efter jeg havde læst Født ved Midnat. Jeg må indrømme at den levede fuldstændig op til mine forventninger og mere til. Den er en fantastisk bog. Jeg elsker at den bare forsætter hvor etteren sluttede. Det gør at man følger de som en serie. Den havde rigtig mange gode momenter i denne bog. Den er meget anderledes end bøger, faktisk er den lidt teenage agtig. Men samtidig er der så mange gode temaer i denne bog, såsom det at finde sin sande identitet. Jagten efter kærlighed og kampen med fortidens spøgelser. I denne bog er det selvfølge vist ved hjælp af det overnaturlige.
Kylie irritere mig faktisk en lille smule i denne bog. Jeg forstår godt at hun godt kan lide begge drenge, men hun må altså tage sig lidt sammen.. Derek er så forblændet af hende og alligevel skal hun tænke på Lukas hele tiden. Derek bøjer sig nærmest bag over for at tilfredsstille hende  indtil det selvfølgelig går galt. Hun kan nærmest ingen ting så længe hun ikke ved hvad hun er, hun bliver helt handlingslammet nogen gange over det, hvilket er til en anelse irritation.  Men eller er hun som Della siger, den rene moder Teresa. Hun er svær ikke at holde af, fordi hun er så sød og rar. Og hun prøver virkelig ikke at såre Derek, selvom hun gør det gang på gang. Men ellers elsker jeg hendes forhold til Miranda og Della, de er bare rigtige veninder. Elsker at de gik med hende da hun ville ud til vandfaldet, det var bare rigtig veninde agtig! I love it!
Plottet er rigtig godt skruet sammen.Selvom der ikke sker det vilde føler man at der sker noget hele tiden uden at være for meget. Man er spændt på hvad der sker og siderne vender sig selv. Man får hele tiden nok informatuoner til at man bliver holdt til ilden. Slutningen var god og elsker virkelig det Lukas gør. Han er spændende og mystisk og selvom jeg er total team Derek så synes jeg hele mystikken omkring ham er fantastisk.
Frederika bliver mere og mere irriterende. Hun prøver at gøre alt for at ødelægge alt der er godt for Kylie. Kylie er rolig og reagere så fantastisk over for hende.
Holiday, jeg elsker hende. Men igen bliver jeg irriteret over at hun ikke bare vælger Burnett. De elsker hinanden for pokker, så lad dem være sammen. Men elsker det forhold der i mellem Kylie og Holiday. Det er et rigtig søstre forhold. Dog undrer det mig bare hvordan det er okay at have sådan et forhold med en af eleverne, eller hvad man siger. Men dog er det sødt og det giver følelsen af at Kylie ikke kun er den hårde pige men også en der har brug for at føle tryghed. Det giver bogen noget ekstra.
Forholdet til hendes mor bliver bedre og bedre og det er virkelig rart. Det føles virkelig godt at læse om hendes voksende følelser for hende, det varmer virkelig.
Alt i alt er det en rigtig god bog. Glæder mig til at læse den næste bog i serien om Kylie. Slutningen tyder helt sikkert på at den næste forsætter lige der hvor den anden slutter. Det tyder på noget godt!
Jeg kan helt sikkert kun anbefale denne bog, synes alle burde læse den! :) 5 STORE STJERNER HERFRA! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar