lørdag den 19. januar 2013

Hush, Hush #2 - Forfulgt af en Engel

 Titel: Hush, Hush - Forfulgt af en Engel
Serie: Hush, Hush 
Forfatter: Becca Fitzpatrick 
Antal sider: 365
Udgivet: 9-5-2011
Sprog: Dansk 
Forlag: Tellerup 
Originalsprog: Engelsk 
Originaltitel: Crescendo  
Læst: 18. januar 2013


"Forfulgt af en engel af Becca Fitzpatrick er 2. bind i serien Hush, hush. På engelsk hedder bindet Crescendo. Noras liv er kompliceret. Hun har indledt et forhold til sin skytsengel, Patch, der trods betegnelsen ikke opfører sig særligt engleagtigt, og samtidig synes at trække sig væk fra hende. Nora tænker meget på sin far og har syn, hvor hun ser ham, og hun er besat af at finde ud af, hvad der egentlig skete med ham den nat rejste til Portland, og aldrig kom hjem igen. Men hendes graven i mysteriet fører til nye erkendelser, og hun indser, at hun måske ikke kan stole på Patch, for skjuler han i virkeligheden hemmeligheder, der er mørkere end hun kan forestille sig?" 
Jeg var vild med etteren i serien Hush, Hush og hvad derfor store forventninger til denne bog også. Ja hvad skal man sige, jeg var lidt ærgerlig over denne bog. Plottet er som sådan godt nok, spændende og meget mystisk og hemmelighedsfuldt. Men men men hvad sker der for vores alle sammen's Patch?? Han er bare så modbydelig i den her bog. Hele det show med Marcie, ej jeg får det bare helt dårligt fordi det bare er så tarveligt mod hende. Ja enkelte gange fortæller han da at han elsker hende og det men han kunne bare have gjort det så meget bedre synes jeg. hm.
Nora er også meget underlig i den her bog. Altså i starten hvor hun bliver sur var det lidt underligt, og uden grund. Men selvfølgelig efter det er det forståeligt at hun bliver sur, men det irritere mig at hun ikke bare fortæller ham hvordan hun har det og hvad det er hun finder ud af, sådan at han kan hjælpe hende. Synes helt igennem deres forhold i den her bog er helt igennem for meget. Flere gange blev jeg direkte irriteret da jeg læste den her bog. Det er meget 2/3 af bogen hvor jeg synes bogen bliver for meget og for irriterende.
Den sidste 1/3 er meget meget bedre. Der sker noget, plottet udvikler sig og man får alle mysterierne frem i lyset. Det er for mig her virkelig bogen viser sit potentiale. Jeg især vild med alle overraskelserne som der er i slutningen, det er jeg helt tosset med. Jeg elsker at man får svar på så mange ting og at man får forståelse for hvorfor personerne i bogen gør som de gør. Jeg savner dog at få lidt mere af vide om engleverdenen. Jeg synes Fitzpatrick kunne have gjort så meget mere ud af det aspekt i bogen. Det ville være super spændende at læse noget mere om. forhåbentlig kommer det i næste bog.
Jeg synes det er ærgerligt at man ikke får lidt mere Patch + Nora scener. At de ikke kan få lov at være lidt glade sammen nu de elsker hinanden så højt. Det savnede jeg virkelig i den her bog. Men samtidig er jeg vild med Scott, synes han er en godt indslag i den her bog. Hele vejen igennem vidste jeg bare han ikke var ond. Han kunne bare ikke være ond.
Men ellers kan jeg godt lide mange ting ved den her bog. Hvis bogen kun indeholdte de første 2/3 af bogen ville jeg have givet bogen 2 stjerner men da slutningen gør at der kommer mere gang i det og bliver spændende trækker det op til 3 i stedet.
Ikke for at røbe for meget, kan jeg godt lide at man tror på de ting Nora finder ud af og man tænker faktisk tanken at Patch måske har slået hendes far ihjel. Det elsker jeg! Spændingen er helt i top!
Men helt sikkert et must-read hvis du har læst 1'eren Forelsket i en engle. Jeg synes det er en fin efterfølger til Forelsket i en Engel og helt sikkert en bog man skal læse! :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar